GreekEnglish (UK)
CAN-BUS

 

Με την πάροδο του χρόνου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχώς βελτιώνουν την τεχνολογία των αυτοκινήτων, ενσωματώνοντας ηλεκτρονικά συστήματα με σκοπό την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών. Φυσικό επακόλουθο η αύξηση του όγκου των καλωδίων που είναι απαραίτητα για τη διασύνδεση των διαφόρων ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.

 



 

Το σύστημα CAN BUS (Controller Area Network) δίαυλος, είναι ένα σειριακό πρωτόκολλο επικοινωνίας μεταξύ των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου και του κεντρικού επεξεργαστή (CPU).

Με τη χρήση του συστήματος Can-Bus, μειώνεται δραματικά η ποσότητα των καλωδίων, με αποτέλεσμα την απλούστευση της εγκατάστασης και την ταχεία διάγνωση βλαβών, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Με αυτό τον τρόπο η επικοινωνία επιτυγχάνεται σειριακά με ένα και μόνο ζεύγος καλωδίων.

 


Can-Bus

Τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου, είναι κι αυτά συσκευές οι οποίες είναι συνδεδεμένες με το σύστημα, για τον έλεγχο της καλής λειτουργίας τους.

Τα πρώτα συστήματα Can Bus ήταν αμιγώς ψηφιακά (δηλαδή αναγνώριζαν ‘’ναι’’ ή ‘’όχι’’ 1 ή 0). Με την εξέλιξη τους προστέθηκαν αναλογικές είσοδοι για να μπορούν να συλλέγουν περισσότερα δεδομένα.

Τι σημαίνει αυτό για τα φώτα; Τα πρώτης γενιάς Can Bus, αναγνώριζαν εάν η λάμπα μας είναι καλή ή είναι καμένη και μας ενημέρωναν με την ανάλογη ένδειξη στο καντράν. Με την χρήση αναλογικής εισόδου γίνεται αναγνώριση και της διαφοράς του Wattage.

Έτσι λοιπόν όταν εμείς προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε μία λάμπα διαφορετικού wattage, (μεγαλύτερου ή μικρότερου) εμφανίζεται η ένδειξη λάθους και σε πολλές περιπτώσεις διακόπτεται η λειτουργία τους. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με τα συστήματα HID λόγω του ότι συνήθως είναι λιγότερα Watt απ’ ότι η κοινή λάμπα.

Πολλοί κατασκευαστές διαθέτουν συστήματα HID συμβατά με Can Bus. Τι παραπάνω έχουν αυτά τα συστήματα; Τα περισσότερα, απλά μία αντίσταση (dummy load) εσωτερικά, για να ‘’ξεγελούν’’ τον εγκέφαλο αυξάνοντας την κατανάλωση. Αυτό είναι που θέλουμε εμείς; Φυσικά ΟΧΙ, γιατί ένας από τους λόγους που τοποθετούμε φώτα HID Xenon είναι και η μειωμένη τους κατανάλωση.

Μόνο μερικά, καλής ποιότητας, έχουν ηλεκτρονική διάταξη, γι’ αυτό το σκοπό, χωρίς να αυξάνουν την κατανάλωση.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι με ένα σύστημα HID 50W θα λυνόταν το ‘’πρόβλημα’’ έτσι απλά.

Τα συστήματα HID, καταναλώνουν περισσότερο ρεύμα κατά την εκκίνηση τους και σε διάστημα μερικών δευτερολέπτων μειώνεται. Οπότε σ’ αυτή την περίπτωση θα διαγνωστεί επίσης σφάλμα (εξαρτάται από το software του κάθε αυτοκινήτου).

Όταν τοποθετούνται φώτα xenon σε ένα αυτοκίνητο με Can Bus, από το εργοστάσιο, προγραμματίζεται μία παράμετρος στον εγκέφαλο, ώστε να τα αναγνωρίζει σωστά. Αυτό μπορεί να γίνει και εκ των υστέρων όταν τοποθετήσουμε φώτα after market. Στις περισσότερες όμως περιπτώσεις αυτή η ενέργεια, καταργεί την χειροκίνητη ρύθμιση του ύψους της δέσμης.

Τα συστήματα μας διαθέτουν ψηφιακό κύκλωμα απόλυτα συμβατό με Can-Bus για άψογη λειτουργία, διατηρώντας το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης ρεύματος.

 

Η τεχνολογία Can Bus, ξεκίνησε από την Bosch η οποία κατέχει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και οι υπόλοιποι κατασκευαστές συστημάτων Can Bus καταβάλουν τέλη αδείας προς την Bosch.


Fotologic ®

 BMW motorcycles Led

We specialize in BMW motorcycles

ΔΩΡΕΑΝ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΦΩΤΩΝ